ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد کریمدادی: چشم انداز ۲۵ ساله در مدیریت آب مشهدمقدس ترسیم شده است فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه‌های سطحی فاصله بگیریم
سرخط خبرها

مدیریت شهری با بدهی‌های فراوان تحویل دوره ششم شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۹۰۳۶۲
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
مدیریت شهری با بدهی‌های فراوان تحویل دوره ششم شد+ فیلم
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: برخی از اعضای دوره پنجم فراموش کرده‌اند که مدیریت شهری را با خرواری از بدهی به ما تحویل داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، یک آبان ماه، در نطق پیش از دستور نودوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن آرزوی پیروزی و موفقیت برای مردم فلسطین، اظهار کرد: ان‌شاءالله رژیم کودک‌کش صهیونیستی هرچه زودتر از صفحه روزگار حذف شود و برای سازمان ملل و شورای امنیت ملل متأسف هستم.

وی با اشاره به حق وتو که برخی از کشور‌ها در سازمان ملل دارند، ادامه داد: امروز شاهدیم قدرت‌هایی که مدعی حقوق بشر بوده‌اند چگونه برخورد می‌کنند و چگونه عمل می‌کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس افزود: جای خوشحالی دارد که ملت‌های کشور‌های مدعی حقوق بشر راهشان را از دولت‌هایشان جدا کرده‌اند و امروز شاهد تظاهرات گسترده مردم در فرانسه، انگلیس و‌ آمریکا هستیم. این نشانه بسیار ارزشمند است و ان‌شاءالله این ملت‌ها پاسخ این دولت‌ها را در ایام آتی خواهند داد.

وی با اشاره به این موضوع که نطق امروز من در پاسخ به یکی از اعضای دوره پنجم شورای شهر است، ادامه داد: این فرد قبلاً شهردار مشهد بوده و اگر فکر می‌کند که شورای دوره ششم کاری نکرده به خود بیاید و از پروژه گرفتن در شهرداری دست بردارد تا تکلیف مشخص شود، کسی که مدعی است ما هیچ نیرویی را وارد بدنه شهرداری نکرده‌ایم و شورای ششم نیرو‌هایی که همفکر وی بودند را اخراج کرده‌اند. این یک دروغ بزرگ است.  

این عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: این صحبت‌ها از کسانی که عضو شورا و شهردار بوده‌اند، بعید است؛ اگر به سامانه فاش و اسناد مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که در دوره پنجم چقدر نیرو به شهرداری اضافه کردید و در دوره ششم علیرغم اینکه به لحاظ سیاسی نگاه متفاوتی با ما داشتند هیچ‌کدام از آن‌ها اخراج نشدند. افراد متخصص و حتی آن کارشناس و فردی که زیر دیپلم بود و شما به شهرداری وارد کردید را نگه داشتیم.

حاجی‌بگلو با اشاره به اتهاماتی که به شورای دوره چهارم توسط این عضو سابق شورا زده شد، اضافه‌کرد: می‌گویید پیمانکاران طلب داشتند بابت تبلیغات شورای دوره چهارم و تجمع می‌کردند. بعد از آن می‌گویید ما بدهی‌های قطار شهری را پرداخت کرده‌ایم. کجا شما پرداخت کرده‌اید؟ دوره پنجم را با خرواری از بدهی به ما تحویل دادید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در ادامه با اشاره به اینکه اگر تا الان سکوت کردیم و پاسخ ندادیم برای این است که می‌خواهیم کار شهر را انجام دهیم، گفت: شما یاد گرفته‌اید در نزدیک انتخابات با چنین صحبت‌هایی فضاسازی برای خود درست کنید. چرا تا قبل از این چنین حرف‌هایی را نمی‌زدید؟ چه کسی بدهی‌های قطار شهری را در این دوره تصویب می‌کند؟ این بدهی‌ها مال شما بوده است. شما بدون مصوبه شورا قرارداد‌هایی بسته‌اید و پرداختی‌هایی داشته‌اید. اما شورای دوره ششم از آن‌چشم‌پوشی کرد و با در نظر گرفتن اینکه کار برای مردم است، قرداد‌های ناقص شما را تکمیل و بدهی‌های شما را پرداخت کرد. آیا ما بد عمل کردیم یا شما بد عمل کردید؟

وی با اشاره به اتهاماتی که به آستان قدس رضوی توسط این عضو شورای دوره پنجم زده شده، تصریح کرد: دوره اول شهردار شهر بودید! اگر آستان قدس رضوی نبود شما در خواب هم نمی‌دیدی شهردار شوید. حال می‌آیید و آستان قدس رضوی را متهم به کار سیاسی برای یک جریان خاص می‌کنید؟ اگر واقعا شما راست می‌گویید در ایامی که مدیریت داشتید و‌عضو شورا بودید از کار‌های اقتصادی خود دست می‌کشیدید. این روز‌ها به دنبال این هستید که هرچه پروژه در شهرداری است را با تیمی که دارید بردارید. بله برخی از افراد شما در دوره ششم رفتند، چون کار‌های شما را باید در بیرون انجام دهند. شما نیستید و ما هم اجاره نمی‌دهیم کسی کار خلاف کند.

حاجی‌بگلو با تاکید بر اینکه ما تا کنون سکوت کرد‌ه‌ایم، تشریح کرد: علیرغم اینکه ما در شورا ممکن است بین خود اختلافاتی داشته باشیم، اما عملکرد شورا در دوره ششم به مراتب بهتر از دوره پنجم بود. شما منابع مالی را در دست داشتید و با این منابع هرکاری توانستید علیه ما انجام دادید.

وی در پاسخ به موارد مطرح شده توسط عضو شورای شهر در دوره پنجم‌مبنی بر اینکه در دوره ششم شورای شهر هیچ کار مشارکتی انجام نگرفته است، گفت: ما چکار کنیم وقتی شما نمی‌بینید. شما نمی‌خواهید ببینید. کار‌هایی که ما در دوره ششم انجام می‌دهیم اتفاقا مانند دوره چهارم زیر ساختی است. امروز اگر قطار شهری مشهد در حال فعالیت است حاصل خدمات دوره چهارم شورا است. عملکرد شما در دوران مدیریت شهری صفر بوده است. شما با جذب نیروی زیاد بار مالی و بدهی‌های شهرداری را زیاد کردید و تا توانستید به رفقای خود کار دادید. ما اگر بخواهیم مطالب را باز کنیم خیلی برایتان بد خواهد شد. ما کار تبلیغاتی کردیم یا شما؟ لذا مراقبت کنید که ما مجبور به پاسخگویی نشویم.

این عضو شورا با اشاره به اینکه من عدالتخواه و آرمان‌خواهم و به دنبال عدالت هستم، گفت: افراد خوبی در این خصوص وجود دارد، اما برخی از این افراد پوک مغز هستند و حرف‌هایی می‌زنند که باعث تعجب می‌شود. ما تا الان برای شما سکوت کرده‌ایم. اسم عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی را زیر سوال نبرید. ما از عدالت‌خواهی و آرمان‌خواهی دفاع می‌کنیم. سعی کنید مطالبی که می‌گویید حقوقی باشد و حرف بی‌ربط نزنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->